"Rzymska przygoda" Nicky Pellegrino - recenzja + konkurs!

Sunday, August 11, 2013

Mario Lanza
Pewnie nie tylko ja mam pewną słabość do Włoch - uwielbiam filmy, które dzieją się w Toskanii, kuchnia włoska należy do moich ulubionych, a Sophia Loren jest według mnie jedną z najpiękniejszych kobiet na świecie. Po obejrzeniu "Pod słońcem Toskanii" chciałam natychmiast wyjechać, znaleźc taki dom, w jakim mieszkała główna bohaterka i przygotowywać włoskie potrawy na okrągło. Jest coś niesamowitego w tym kraju, a raczej w tym, jak sobie go wyobrażam, bo niestety nigdy tam nie byłam - smaki, kolory, atmosfera, zmysłowość, pogoda, jedzenie, muzyka. Uwielbiam interpretacje włoskich standardów w wykonaniu Mike'a Pattona i jego projektu Mondo Cane (posłuchajcie koniecznie, jeśli nie znacie).

Taka też jest "Rzymska przygoda" Nicky Pellegrino. W trakcie lektury czułam zapachy przygotowywanych potraw ("słodkie kawałeczki skorupiaków w złotej zupie szafranowej, chleb aromatyzowany czosnkiem i szałwią"), widziałam rzymskie place, słyszałam gwar turystów i śpiew. No właśnie, śpiew - bo to on jest głównym bohaterem powieści.
Mario Lanza z żoną i dziećmi

W połowie powieści postanowiłam sprawdzić, czy nazwiska pojawiające się na jej kartach, są prawdziwe. Przyznam, że oprócz słynnego Caruso, nie znam zbyt wielu śpiewaków operowych, dlatego nazwisko Mario Lanzy niewiele mi mówiło.
Jakie było moje zdziwienie, gdy dowiedziałam się, że Mario nie jest postacią fikcyjna, tak samo jak opisywana w książce jego żona  - Betty, ich dzieci oraz wiele innych postaci. 
Wybrane filmy, w których zagrał i zaśpiewał Mario Lanza

Po zapoznaniu się z biografią Mario Lanzy na Wikipedii przekonałam się, że także przedstawione w książce wydarzenia z jego życia, są autentyczne. Oczywiście, gdyby główny bohater był wymysłem autorki, powieść czytałoby się równie dobrze, ale ze świadomością, że istniał w rzeczywistości, całość nabrała jeszcze większego koloru.
Mario i fanki

                                                                KONKURS

Wraz z wydawnictwem Prószyński i i S-ka przygotowałam dla Was mały konkurs, w którym do wygrania są książki Nicky Pellegrino.
Zadanie konkursowe: Opisz swoje wymarzone wakacje - takie, które się wydarzyły lub takie, które chciałabyś przeżyć. Swój opis prześlij na adres vintage_girl@gazeta.pl, w tytule maila wpisz "Konkurs", nie zapomnij podać swoich danych teleadresowych. 
Czas trwania konkursu: 11 - 25 sierpnia 2013
Nagrody: najciekawszy opis zostanie nagrodzony 3 książkami Nicky Pellegrino - "Rzymska przygoda", "Wakacje w Italii" oraz "Włoskie wesele".
Dwie nagrody pocieszenia: "Rzymska przygoda" Nicky Pellegrino




No comments:

Post a Comment